Artykuł sponsorowany

Drukowanie plakatów krok po kroku

Drukowanie plakatów krok po kroku

Drukowany plakat stanowi jedną z najpopularniejszych, a zarazem najprostszych form reklamy wizualnej, umożliwiając szybkie i efektywne dotarcie do potencjalnych klientów. Plakaty spotykamy praktycznie każdego dnia i na każdym kroku: widnieją między innymi na szybach, w witrynach sklepowych, na przystankach autobusowych, w obiektach kulturalnych i sportowych. Jak powstaje plakat? Odpowiadamy w artykule.

Plakat – gdzie znajduje zastosowanie?

Plakat to niedrogi, aczkolwiek wyjątkowo skuteczny sposób dotarcia do potencjalnych klientów firmy. Dzięki jasnemu przekazowi i prostej formie, plakaty przyciągają wzrok, docierając do szerokiej grupy odbiorców. Plakat nie jest jednak wyłącznie formą reklamy. Służy on bowiem także promocji różnego typu wydarzeń i eventów, np. kulturalnych i sportowych. Plakat może być również doskonałą alternatywą dla tradycyjnego obrazu, stanowiąc niebanalny element dekoracyjny wnętrza.

Sprawdzoną i godną polecenia drukarnią w Warszawie, oferującą zarówno projekt, jak i wydruk wysokiej jakości plakatów (w tym wydruki wielkoformatowe), jest firma Grist99.

Metody wydruku plakatów – co warto wiedzieć?

W ofercie drukarni znajdziemy zarówno jednostronne, jak i dwustronne plakaty w formatach od A3 do B1 (707x1000 mm). Zaawansowane technologie drukarskie umożliwiają drukowanie plakatu z zastosowaniem dwóch podstawowych metod: offsetowej oraz cyfrowej. Wybór konkretnej metody uzależniony jest jednak od kilku czynników. Znaczenie ma między innymi wielkość nakładu. Która metoda wydruku będzie lepsza w przypadku pojedynczego plakatu, a która z nich sprawdzi się w przypadku dużego nakładu?

Druk offsetowy

Druk offsetowy to technika, która sprawdzi się idealnie w przypadku bardzo dużego nakładu. Metoda ta wymaga bowiem pracochłonnego przygotowania specjalnych matryc, z których obraz odbijany jest na papierze.

Druk cyfrowy

Druk cyfrowy to najpopularniejsza, a zarazem najwygodniejsza metoda druku plakatów. Technika ta doskonale sprawdza się w przypadku małych nakładów. Druk cyfrowy pozwala uzyskać doskonałe nasycenie kolorów. Czas druku z wykorzystaniem metody cyfrowej skrócony jest do minimum – nie ma bowiem konieczności przygotowywania matryc, z których obraz zostanie odbity na papierze, jak ma to miejsce w przypadku druku offsetowego.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.