Z czego wynika popularność produkcji kontaktowej w branży farmaceutycznej?
Wprowadzenie do sprzedaży nowego suplementu diety albo wyrobu medycznego to niezwykle złożony proces. Nie tylko dlatego, że branży farmaceutycznej dotyczą tak liczne regulacje. Przede wszystkim, najpierw suplement trzeba wyprodukować, a do tego niezbędne jest zaplecze, którego budowa pochłonąć może ogromną ilość czasu i pieniędzy. Można jednak skorzystać z usług firmy, która zaplecze to dawno już zbudowała i która posiada branżowe doświadczenie.
Przedsiębiorstwo chcące zaoferować klientom nowy wyrób pod swoją marką nie jest dziś zdane tylko na siebie. Może się zwrócić do firmy zajmującej się produkcją kontraktową, czyli outsourcingiem. Dzięki temu nie musi tworzyć własnych laboratoriów, kompletować kosztownego wyposażenia ani rekrutować wykwalifikowanego i doświadczonego personelu.
– Coś takiego może być zresztą całkowicie poza zasięgiem przedsiębiorstwa, szczególnie niewielkiego – dodaje przedstawiciel firmy Exim Pharma, specjalizującej się w produkcji kontraktowej.
Zalety produkcji kontraktowej w branży farmaceutycznej
Tymczasem zlecając produkcję kontraktową zewnętrznej firmie, można zrealizować swój plan przy minimalnych nakładach czasu i pieniędzy. Można budować swoją markę, korzystają z technologii i wiedzy, jakie posiada sprawdzony producent suplementów diety i wyrobów medycznych. Producent, którego wsparcie będzie trudne do przecenienia na kolejnych etapach wchodzenia na rynek. To znaczy, podczas:
opracowywania składu i technologii produkcji suplementu diety lub wyrobu medycznego,
rejestracji nowego produktu zgodnie ze wszystkimi wymogami,
wytwarzania go w różnych formach podania, takich jak tabletki i kapsułki,
kontroli jakości i bezpieczeństwa każdej partii nowego produktu,
blistrowania gotowych wyrobów, pakowania ich w kartoniki i etykietowania,
przygotowywania materiałów marketingowych i wdrażania działań promocyjnych.
Współpraca z doświadczonym producentem suplementów diety i wyrobów medycznych poskutkuje więc nie tylko ogromną oszczędnością czasu i pieniędzy. Znacząco zwiększy też szansę na odniesienie sukcesu na rosnącym, ale także coraz bardziej konkurencyjnym rynku farmaceutycznym. Niezwykle ważne jest jednak wybranie odpowiedniego partnera, który nie popełni błędów i nie zawiedzie oczekiwań.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana