Współczesne techniki zadruku opakowań i ich charakterystyka
Nadruki na opakowaniach pełnią przede wszystkim funkcję informacyjną i reklamową. Aby jednak były one skutecznie, muszą być solidnie wykonane. Z jakich technik zadruku z reguły się korzysta oraz czym konkretnie się one charakteryzują? Przeczytaj tekst, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat procesu produkcji opakowań, na których umieszcza się grafiki.
Przykłady technik zadruku opakowań
Jednym z warunków wykonywania nadruku wysokiej jakości, jest dopasowanie techniki do danego przypadku. Oto kilka przykładów dostępnych metod:
Druk atramentowy. Sprawdza się on przy wymagających nadrukach, zarówno w postaci napisów, jak i grafik. W przypadku tej metody powinno się wykorzystywać materiały wysokiej jakości.
Druk offsetowy. Dzięki niemu można wykonywać grafiki o wyraźnych konturach i intensywnych barwach. Technika ta charakteryzuje się dużą efektywnością, nawet w przypadku większych nakładów. Z druku tego typu można skorzystać na przykład w firmie Dem Druk.
Druk fleksograficzny. Stosuje się go przede wszystkim w przypadku elastycznych, nierównych powierzchni. Farby szybko schną, a powstałe nadruki są trwałe i odporne na zniszczenia.
Druk wklęsły. Ta metoda jest mniej popularna, między innymi ze względu na swój dosyć wysoki koszt.
Jaką technikę zadruku najlepiej wybrać?
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, którą technikę druku wybrać w przypadku produkcji opakowań. Ważne jest to, aby zapoznać się z dostępnymi metodami i dopasować jedną z nich do konkretnego przypadku. Podczas produkcji opakowań papierowych ważny jest też projekt. Powinien być on przejrzysty, a jednocześnie przekazywać wszystkie ważne informacje. Istotna jest czytelność, a zatem między innymi układ poszczególnych elementów. Dla celów reklamowych przydatne okażą się grafiki oraz slogany. Na opakowaniu produktu zdecydowanie warto umieścić logo danej firmy, tak aby potencjalny klient miał styczność z wizerunkiem marki. Produkty tego typu są wykorzystywane między innymi w branży spożywczej, kosmetycznej, a także wielu innych. Profesjonalizm jest zatem istotny zarówno na etapie projektowania pudełek, jak i podczas nanoszenia na nie nadruku. Współpraca z zaufaną firmą to większa gwarancja uzyskiwania wysokiej jakości opakowań przez lata.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana