Artykuł sponsorowany

Na czym polega metoda otoemisji akustycznej?

Na czym polega metoda otoemisji akustycznej?

Otoemisja akustyczna to metoda badania układu słuchowego, która od lat jest stosowana m.in. w Polsce. Należy pamiętać, że w części przypadków przyczyną zaburzeń słuchu nie są jedynie problemy z przewodem słuchowym zewnętrznym, lecz także dysfunkcje struktury wewnętrznej ucha. Właśnie na ich wykrycie może pozwolić badanie otoemisji akustycznej. Dlaczego niekiedy trzeba się mu poddać i jak przebiega?

Jakie są wskazania do wykorzystania metody otoemisji akustycznej?

Badanie otoemisji akustycznej jest nieinwazyjne i bezbolesne, dlatego może być wykorzystywane u pacjentów w różnym wieku. Najczęściej jednak stosuje się je u noworodków, małych dzieci oraz osób z podejrzeniem uszkodzenia słuchu. Trzeba zastosować tę metodę, szczególnie gdy istnieją wskazania kliniczne lub czynniki zwiększające ryzyko zaburzeń słuchowych, takie jak zbyt wczesne przyjście na świat, wystąpienie infekcji okołoporodowych, wady genetyczne, które mogą wpływać na słuch lub przypadki zaburzeń słuchu w rodzinie.

Otoemisja akustyczna może być stosowana w celu badania osób narażonych na hałas w pracy, bądź jako uzupełnienie innych badań audiologicznych. W celu wykonania tego rodzaju diagnostyki wykorzystuje się sprzęt dostępny m.in. w ofercie firmy Techmedica.eu.

Najważniejsze informacje na temat otoemisji akustycznej

Otoemisja akustyczna opiera się na zjawisku generowania dźwięków przez komórki rzęsate ucha wewnętrznego. Dźwięki te są rejestrowane za pomocą specjalistycznych sond umieszczanych we wnętrzu przewodu słuchowego, co pozwala na określenie kondycji tych komórek oraz funkcjonowania narządu przedsionkowo ślimakowego. W praktyce klinicznej wykorzystuje się zazwyczaj emisje produktów zniekształceń nieliniowych (DPOAE), które są wywoływane przez dwa tony sinusoidalne o określonym stosunku częstotliwości i poziomie natężenia dźwięku oraz przejściowe wywołane otoemisje akustyczne (TEOAE) – wywoływane przez krótkotrwałe „kliknięcia” lub impulsy tonalne.

W przypadku poszukiwania sprzętu do wykonania określonych badań słuchu można zgłosić się m.in. do wcześniej wspomnianej firmy, która oferuje również inne wyposażenie, w tym endoskopy medyczne. Metoda otoemisji akustycznej może pozwolić nie tylko ocenić słuch, ale także zlokalizować ewentualne uszkodzenia w uchu, co może mieć istotne znaczenie przy wyborze terapii. W przypadku wykrycia nieprawidłowości w badaniu należy skonsultować się z lekarzem, który na podstawie wyników tego badania oraz innych badań audiologicznych może postawić diagnozę i zalecić określone leczenie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.