Artykuł sponsorowany

Jakie systemy alarmowe wykorzystuje się w obiektach handlowych?

Jakie systemy alarmowe wykorzystuje się w obiektach handlowych?

Systemy alarmowe to popularne rodzaje zabezpieczeń wykorzystywane w wielu obiektach handlowych. Takie instalacje możemy spotkać w niemal każdym sklepie, a ich zadaniem jest ochrona pracowników, klientów i mienia przed różnego typu zagrożeniami. W artykule przedstawiamy typy systemów alarmowych, jakie najczęściej stosowane są w placówkach handlowych.

Systemy antywłamaniowe i przeciwkradzieżowe

W niemal każdym obiekcie handlowym spotkać można system alarmowy zabezpieczający przed wejściem nieupoważnionych osób na zaplecze, kradzieżą towaru czy utargu z kasy. Dobrym rozwiązaniem zapobiegającym wtargnięciu intruzów do pomieszczeń służbowych jest montaż systemu kontroli dostępu. Dzięki temu na wybrany obszar wstęp mają tylko pracownicy znający kod lub posiadający specjalne identyfikatory. Wiele sklepów decyduje się na montaż specjalnych bramek, w których znajdują się czujniki wykrywające próby wyniesienia towarów na zewnątrz. Uruchamiają one sygnały dźwiękowe alarmujące obsługę i pracowników ochrony o prawdopodobieństwie kradzieży.

Bramki takie zazwyczaj są skuteczne w godzinach otwarcia sklepu, jednak placówki wymagają ochrony również po zamknięciu. Aby zabezpieczyć obiekt handlowy przed kradzieżą lub dewastacją, właściciele sklepów często decydują się na montaż systemu antywłamaniowego. Jak tłumaczą eksperci z zajmującej się ochroną przed włamaniem firmy Electronics Box z Łodzi, taka instalacja może wykrywać próby otwarcia lub rozbicia okien czy też sforsowania zamków w drzwiach bądź podniesienia zabezpieczających wejście rolet. System antywłamaniowy można również podłączyć do stacji monitorowania alarmów, co umożliwia szybką reakcję odpowiednich służb na uruchomienie sygnału.

Systemy przeciwpożarowe w placówkach handlowych

Projektując system alarmowy dla obiektu handlowego, trzeba uwzględnić różne rodzaje zagrożeń. Do najniebezpieczniejszych należy przypadkowe lub umyślne zaprószenie ognia, mogące skutkować rozległym pożarem. Aby temu zapobiec, warto zainstalować system przeciwpożarowy. Jest to ważne szczególnie w dużych obiektach handlowych oraz wszędzie tam, gdzie istnieje zwiększone ryzyko pożaru. Prawidłowo zaprojektowany system przeciwpożarowy pozwoli nie tylko na wykrycie zagrożenia, ale również uniknięcie fałszywych alarmów. Co więcej, może on uruchamiać automatyczne systemy gaśnicze lub przesyłać sygnał o pożarze do stacji monitorowania i odpowiednich służb.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.