Jak zadbać o bezpieczeństwo pracowników za pomocą ubezpieczeń grupowych?
Każdy pracodawca ma obowiązek zapewnić swoim podwładnym godziwe warunki wykonywania obowiązków zawodowych. Obecnie firmy coraz częściej decydują się na wykupienie grupowych polis ubezpieczeniowych. W związku z tym, że ofert ubezpieczeniowych jest sporo, warto dowiedzieć się, na co zwrócić uwagę przy wyborze konkretnego produktu.
Czym są ubezpieczenia grupowe?
Każdy zakład pracy może zawrzeć z towarzystwem ubezpieczeniowym umowę zawierającą zapisy związane z grupową polisą dla pracowników. Właściwie nie różni się ona niczym od ubezpieczeń indywidualnych oprócz tego, że obejmuje grupę kilku, kilkunastu bądź nawet kilkudziesięciu osób. Wszystkie zasady dotyczące ubezpieczenia zawiera umowa, jaką podpisuje pracodawca. Zatrudnione osoby mogą, ale nie muszą przystąpić do polisy. Składka najczęściej ściągana jest z pensji, przy czym właściciel firmy może zdecydować się na częściowe pokrycie wymaganej kwoty. Warto zaznaczyć, że comiesięczne opłaty są z reguły niższe niż suma, jaką muszą zapłacić klienci indywidualni. Pracodawca ma obowiązek przedstawić zatrudnionym wszystkie zasady związane z polisą: wysokość składki oraz elementy, jakie obejmuje ubezpieczenie.
Czy każdy pracownik może przystąpić do polisy grupowej?
Polisa grupowa przeznaczona jest dla wszystkich zatrudnionych niezależnie od stażu pracy oraz wieku. Nie trzeba przy tym wykonywać żadnych badań lekarskich określających stan zdrowia. Najczęściej wymagane jest tylko podpisanie deklaracji, jaką dostarcza pracodawca. Ubezpieczyciele raczej nie naliczają dodatkowych opłat związanych z przebytymi chorobami, ponieważ nie dostają podobnych informacji. Pracownik ma prawo w każdej chwili zrezygnować z ubezpieczenia poprzez zgłoszenie tego faktu przełożonemu.
Jak znaleźć idealne ubezpieczenie grupowe?
Produktów ubezpieczeniowych jest na rynku sporo, co może powodować pewne trudności przy wyborze konkretnej oferty. Specjaliści z Poznańskiego Banku podpowiadają, jak powinna wyglądać idealna polisa grupowa:
Polisy grupowe dostępne są nie tylko w towarzystwach ubezpieczeniowych, lecz także w bankach. Przed podpisaniem umowy każdy ubezpieczyciel powinien dowiedzieć się, jakie warunki panują w danym zakładzie pracy. Inaczej będzie wyglądało ubezpieczenie dla firmy specjalizującej się np. w produkcji substancji chemicznych, a inaczej dla firm zatrudniających pracowników biurowych. W takiej sytuacji zakres polisy i określenie rodzaju nieszczęśliwych wypadków ma bardzo duże znaczenie.
Zakres polisy grupowej dla pracowników
Do najszerszych polis należą ubezpieczenia NNW grupowe, czyli od następstw nieszczęśliwych wypadków. W większości przypadków polisa pozwala zabezpieczyć rodzinę pracownika w przypadku: śmierci, niezdolności do pracy, nowotworów, inwalidztwa, leczenia pooperacyjnego, hospitalizacji, trwałego uszczerbku na zdrowiu w wyniku wypadku podczas wykonywania obowiązków zawodowych. Dokładny zakres polisy ustalany jest indywidualnie z właścicielem każdej firmy.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana